Top 10 ćwiczeń rozluźniających dno miednicy

W ostatnim poście przedstawiłam Wam objawy nadmiernie napiętych mięśni dna miednicy. Co można w takim razie zrobić, by zminimalizować lub pozbyć się tego problemu? Ćwiczyć 🙂 ale nie ćwiczenia wzmacniające tylko rozluźnianie i relaksację 🙂 Podczas wykonywania tych ćwiczeń staraj się oddychać przeponowo, co rozluźni Twój brzuch. Przy wdechu kieruj powietrze w dolne żebra, tak by je rozszerzyć i unieść. Świadomie rozluźniaj podczas oddechu dno miednicy. W każdej pozycji pozostań przez kilka minut. Zrelaksuj się, rozluźnij wszystkie mięśnie, również te na twarzy.
Ruchy miednicą, krążenia biodrami
Odwrócona żaba
Przyciąganie zgiętych nóg do klatki piersiowej
Skręty kolan
Ukłon japoński z rozstawionymi kolanami
Kobra
Podpór z szeroko rozstawionymi kolanami
Skłon do nogi odwiedzionej
Klęk jednonóż
Głęboki przysiad
previous arrow
next arrow
 

Wszystkie te ćwiczenia (oprócz ćwiczenia Kobra) są bezpieczne dla kobiet w ciąży. Możesz je śmiało wykonywać, by przygotować się do porodu.

Mogą Cię zainteresować:

Anatomia dna miednicy

Wzmacnianie mięśni dna miednicy

Zagadnienie teoretyczne- nadmiernie napięte dno miednicy

Prawidłowe nawyki toaletowe i codzienne sytuacje, które zaburzają prawidłową pracę MDM

Kręgosłup neutralny

Dziękuję, że ze mną jesteś.

Z.V.

Top 10 ćwiczeń rozluźniających dno miednicy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Przewiń na górę