Domowe spa na ujędrnianie

Jak domowymi metodami wspomóc regenerację i ujędrnianie naszego ciała? Dziś przedstawię Wam moje 3 ulubione domowe metody poprawiania wyglądu skóry. Wykonujcie codziennie przez ok 10 – 15 minut jeden z zabiegów, a po kilku tygodniach na pewno zobaczycie efekty.

Mój numer jeden: szczotkowanie ciała na sucho

Jest to rodzaj masażu wywodzącego się z Azji. Na rynku dostępnych jest wiele rodzajów szczotek. Do wyboru mamy szczotki z włosia końskiego czy koziego lub pochodzenia roślinnego np. włosie z agawy. Decyzja o zakupie konkretnej szczotki należy do Was.

Jak szczotkować, by uzyskać najlepsze efekty?

Szczotkować można rano – dla pobudzenia i dodania energii na cały dzień, bądź wieczorem – dla rozluźnienia spiętego ciała po całym dniu pracy. Osobiście preferuję szczotkowanie wieczorne.

Masaż wykonujemy z dołu ku górze, w kierunku serca. Związane jest to z rozkładem naczyń limfatycznych w naszym ciele i przepływem limfy. Szczotkę ustawiamy pod kątem do naszej skóry, a im dłuższe włosie tym większy kąt. Masaż zaczynamy od stóp (również podeszwy stopy) i przechodzimy w kierunku łydek, ud, pośladków i pleców. Następnie masujemy ręce od palców, aż do ramion. Na końcu brzuch, biust i dekolt. Ruchy na kończynach i plecach są długie i posuwiste, okolice stawów masujemy ruchem okrężnym, brzuch zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara, dookoła piersi robimy ósemki. Początkowo docisk szczotki na ciało powinien być delikatny, skóra musi się przyzwyczaić do tak mocnego masażu. Z czasem możesz wykonywać masaż intensywniej. Szczególną ostrożność zachowaj zawsze na piersiach i dekolcie.

Po masażu weź prysznic i wsmaruj Twój ulubiony balsam. Całość zabiegu zajmie Ci jakieś 15 minut.

Kiedy i jakie będą efekty szczotkowania ciała na sucho?

  • Już po pierwszym masażu zauważysz, że Twoja skóra jest gładsza i bardziej miękka niż zwykle
  • Przy regularnym i codziennym stosowaniu szczotki skóra będzie ujędrniona i uelastyczniona, zmniejszy się cellulit
  • Wyrówna się koloryt skóry, która będzie bardziej promienna, dzięki złuszczaniu martwego naskórka
  • Skóra oczyści się z toksyn i poprawi się działanie układu odpornościowego, organizmu będzie pobudzony do produkcji białych krwinek
  • Zmniejszą się rozstępy na skórze
  • Twoje ciało zrelaksuje się i odpręży

Przeciwwskazania? Jest ich kilka: choroby skóry (np. trądzik, łuszczyca), stany zapalne skóry, rany, żylaki. Jeśli macie skłonność do pękających naczynek – omijajcie te newralgiczne miejsca, bądź zmniejszcie docisk szczotki na ciało.

Numer dwa: masaż bańkami chińskimi

Technikę masażu bańką chińską zaczerpnięto z medycyny ludowej, w której bańki wykorzystywano do leczenia np. przeziębień. W bańce wytwarzane jest podciśnienie, które zasysa do jej środka skórę. Jest to jedna z najbardziej intensywnych form masażu. Bańki powodują silne przekrwienie skóry dzięki czemu do komórek dostarczana jest duża ilość tlenu i substancji odżywczych. Stymulowane są mechanizmy naprawcze i usuwanie toksyn. Skóra po zabiegu jest jędrna, elastyczna, napięta, cellulit zmniejsza się, a sylwetka zostaje ładnie wymodelowana.

Jak wykonać masaż bańką?

Musimy przygotować ciało do zabiegu. Najpierw trzeba rozgrzać mięśnie. Możemy zrobić to wykonując kilka ćwiczeń na brzuch, uda i pośladki. Jeśli nie mamy czasu ćwiczyć wykonajmy peeling, bądź poszczotkujmy ciało na sucho. Następnie należy natłuścić masowane części ciała. Automasaż bańką wykonujemy na udach, pośladkach i brzuchu. To, jak mocno zassamy bańkę zależy od naszych preferencji i odczuć bólowych.

Kierunek ruchu – w stronę serca. Zasysamy bańkę powyżej kolana, ciągniemy w linii prostej do góry. U góry każdorazowo musimy oderwać bańkę. Następnie jadąc bańką w górę wykonujemy małe kółeczka. Trzeci ruch, jaki mamy do zrobienia to drabinka – zasysamy bańkę od zewnątrz kolana i przesuwamy od prawej do lewej strony uda jadąc do góry. Kończymy ruchem w linii prostej.

Masaż pośladków wykonujemy dokładnie tymi samymi ruchami, od dołu do góry, jakbyśmy chciały podciągnąć pośladek.

Masaż brzucha zaczynamy od pępka zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Zataczamy coraz większe koła, robiąc „ślimaczka”. Kolejny ruch to kółeczka zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Drabinkę wykonujemy jadąc od środka brzucha do pleców, by zniwelować tzw. boczki.

Masaż bańką wykonujmy najpierw 1 raz w tygodniu, później, gdy ciało przyzwyczai się do bodźców można robić co 3 dni. Efekty zauważymy po serii ok 10 – 12 zabiegów.

Jakie są przeciwwskazania do masażu bańką?

Choroby nowotworowe, gorączka, zmiany skórne i uszkodzenia naskórka, żylaki, zaburzenia krzepliwości krwi, miesiączka, ciąża, cienka i wiotka skóra.

Numer trzy: masażer antycellulitowy

Ze wszystkich moich trzech propozycji ta forma masażu jest najbardziej delikatna, więc idealna dla osób z pękającymi naczynkami, znamionami i pieprzykami. Nie wywołuje podrażnień i zadrapań, a sam zabieg jest bezbolesny.

Przed masażem nakładamy na ciało ulubiony balsam lub olejek, by ułatwić poślizg i zwiększyć skuteczność zabiegu. Masujemy w kierunku serca ruchami powolnymi, okrężnymi, delikatnie uciskając skórę. Rozpoczynamy od ud, później przechodzimy na pośladki i brzuch. Zabieg powinien trwać ok 15 minut.

Masaż antycellulitowy usprawnia układ limfatyczny, zapobiega odkładaniu się tkanki tłuszczowej, działa detoksykująco i ujędrniająco.

Wszystkie metody są bezpieczne dla kobiet po porodzie, które walczą z utratą elastyczności skóry i nadmierną ilością tkanki tłuszczowej po ciąży. W czasie ciąży nie stosujcie baniek chińskich, ale śmiało masujcie skórę ud i pośladków szczotką i masażerami. Ruchy powinny być delikatne, omijajcie brzuch. Jeśli po porodzie macie RMPB ostrożnie z masażem bańką na brzuchu – może jeszcze bardziej osłabić ścieńczałą kresę białą.

Pamiętajcie, że same masaże nie wystarczą, by wrócić do formy. Połączcie je z odpowiednią dawką ruchu i zdrowym odżywianiem.

Dziękuję, że ze mną jesteś.

Z.V.

Domowe spa na ujędrnianie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przewiń do góry