Trenuj swoje MDM z PelviFly

PelviFly

Chcesz dbać o swoje dno miednicy, ale nie wiesz od czego zacząć? Potrzebujesz motywacji do systematycznych ćwiczeń? Lubisz technologię i gadżety, które ułatwiają życie codzienne? Dzisiejszy post jest właśnie dla Ciebie.

Nasze dno miednicy powinno sprawnie działać podczas każdej sytuacji. Treningi, seks, kaszel czy kichanie nie mogą być dla niego problemem. Niestety mięśni dna miednicy nie widać. Trudno jest samodzielnie ocenić ich sprawność, a jeszcze trudniej ćwiczyć, jeśli nie wiemy czy robimy to prawidłowo. Ćwiczenia MDM podczas jazdy samochodem, gotowania obiadu czy oglądania serialu nie przyniosą oczekiwanych rezultatów. Treningi powinny być wykonywane w skupieniu i w prawidłowy sposób. Pomaga w tym PelviFly i sonda kGoal – urządzenie zaprojektowane przez kobietę dla kobiet. 

System PelviFly to:

  • dopochwowe urządzenie kGoal wykonane z medycznego silikonu, które monitoruje siłę, wytrzymałość i rozluźnienie mięśni dna miednicy
  • aplikacja mobilna PelviFly & Kegel Ninja Trainer, dzięki której łączymy się z urządzeniem i ćwiczymy mięśnie dna miednicy
  • możliwość opieki online PelviCoacha, czyli specjalisty (fizjoterapeuty, położnej bądź lekarza), który monitoruje efekty ćwiczeń, rozpisuje plan treningowy i służy swoim wsparciem
Urządzenie kGoal

O co w tym wszystkim chodzi?

Aplikujesz urządzenie do pochwy, łączysz się ze swoim telefonem i… właśnie zaczynasz świadomie dbać o swoje mięśnie dna miednicy. 

Najpierw musisz wykonać test. Na ekranie telefonu widzisz motylka. Im mocniej wykonasz skurcz mięśniami dna miednicy tym wyżej poleci motylek. Wykonanie testu jest kluczowe, by przejść do dalszych ćwiczeń. Na podstawie wartości, które uzyskasz w teście dobierane jest właściwe obciążenie do treningów. Po wykonaniu testu aplikacja zaprezentuje Ci Twoje wyniki. Dowiesz się, czy potrafisz rozluźniać mięśnie, z jaką maksymalną siłą napinasz dno miednicy i czy potrafisz utrzymać skurcz mięśni przez 20 sekund. 

IMG_20210425_081851
Pomiar stopnia rozluźnienia mięśni
IMG_20210425_082024
Wynik widoczny w aplikacji
IMG_20210425_081834
Pomiar maksymalnej siły mięśniowej
IMG_20210425_082104
Wynik widoczny w aplikacji
IMG_20210425_081817
Pomiar wytrzymałości mięśni
IMG_20210425_082403
Wynik widoczny w aplikacji
Twój PelviCoach widzi wyniki testu w takiej formie w portalu teleopieki

Jeśli test jest już zrobiony to teraz pora na ćwiczenia. Ćwiczenia to nic innego, jak gry, które przechodzisz sterując swoimi mięśniami dna miednicy. Aplikacja oferuje 10 gier. Ćwiczyć mięśnie możemy podczas:

  • 3 treningów rozgrzewki – dzięki nim doskonalimy kontrolę skurczu oraz uczymy się prawidłowo rozluźniać mięśnie. W tym treningu pracujemy mięśniami w zakresie od 0 do 50% siły maksymalnej (wyliczonej precyzyjnie na podstawie testu)
  • 2 treningów wytrzymałości, w czasie których napinamy mięśnie na 10%, 15%, oraz 20% siły maksymalnej
  • 2 treningów rozluźniających, które wprowadzając autonomiczny układ nerwowy w stan relaksacji rozluźniają również nadaktywne mięśnie dna miednicy
  • 3 ćwiczeń doskonalących szybkość, odruchową kontrolę mięśni oraz zwiększających siłę mięśni. Szybkość ćwiczymy na poziomie 50%, 80% i 100% siły maksymalnej. 
Po każdym wykonanym ćwiczeniu aplikacja pokazuje, w jaki sposób pracowałaś mięśniami. Widzisz czy w odpowiednim momencie wykonałaś skurcz lub rozluźniłaś całkowicie mięśnie. Na bieżąco monitorujesz postęp w wykonywanych ćwiczeniach. 
Ośmiornica - rozgrzewka
Supermenka - trening wytrzymałości
Wieżowiec - trening szybkości
Motyl - rozluźnienie mięśni

Sonda dopochwowa posiada również 3 typy wibracji:

  • wibrację 20 Hz, która poprawia pracę włókien wolnokurczliwych (odpowiedzialnych za wytrzymałość mieśniową)
  • wibrację 50 Hz, która poprawia pracę włókien szybkokurczliwych
  • wibrację biofeedback 0 – 100 Hz, dzięki której możemy odczuwać, czy prawidłowo napinamy/ rozluźniamy mięśnie (im mocniejszy skurcz tym silniejsza wibracja)
Ćwiczyć można w trzech pakietach: BASIC, SMART i CARE. Więcej o pakietach przeczytacie pod tym linkiem.
 

Kiedy warto ćwiczyć mięśnie dna miednicy z PelviFly?

  • Jeśli jesteś świadomą kobietą, która dba o swoje zdrowie. Pamiętaj, że lepiej zapobiegać niż leczyć, dlatego nawet jeśli myślisz, że nie masz problemu z mięśniami dna miednicy możesz ćwiczyć je profilaktycznie
  • Jeśli masz nietrzymanie moczu, pęcherz nadaktywny, obniżenie narządów miednicy mniejszej
  • Jeśli Twoje dno miednicy jest zbyt napięte
  • Jeśli chcesz poprawić jakość swojego życia seksualnego
  • Jeśli chcesz poprawić wygląd swojego brzucha (tak, tak, sprawne dno miednicy odpowiada za ładny wygląd brzucha)
  • Jeśli chcesz przygotować się do ciąży, porodu lub poprawić pracę dna miednicy po porodzie
  • Jeśli siła Twoich mięśni dna miednicy jest niewielka (1 w 5-cio stopniowej skali Oxford), a czucie tej okolicy jest zaburzone
  • Jeśli jesteś aktywna fizycznie lub chcesz się przygotować do uprawiania sportu
  • Jeśli nie masz dostępu do fizjoterapeuty uroginekologicznego w swojej okolicy

Jakie są plusy ćwiczeń z PelviFly?

  • urządzenie działa na zasadzie feedbacku, czyli informacji zwrotnej – napinasz mięśnie, a skurcz widzisz na ekranie, wiesz dokładnie z jaką siłą powinnaś ćwiczyć mięśnie dna miednicy i po każdym wykonanym treningu sprawdzasz czy pracowałaś prawidłowo 
  • regularnie wykonywany test mięśni na bieżąco dopasowuje obciążenie treningowe, dzięki czemu zawsze ćwiczysz z odpowiednią siłą, a Twoje mięśnie nie będą przeciążone. Bez informacji zwrotnej nie jesteś w stanie napinać mięśni dokładnie na 10%, 20%, 50% czy 80%. Praca mięśniowa w odpowiednim zakresie siły skurczu przynosi najlepsze efekty
  • ćwiczenia są atrakcyjne i motywujące do dalszej pracy
  • w każdej chwili możesz wykupić opcje konsultacji z PelviCoachem, który oceni Twoje postępy, odpowie na pytania i rozwieje ewentualne wątpliwości 

Czy są jakieś minusy? Moim zdaniem jest ich niewiele.

  • urządzenie nie oceni, czy prawidłowo wykonujesz skurcz i lift mięśni dna miednicy
  • urządzenie nie oceni ewentualnego obniżenia narządów 
  • urządzenie dla nielicznych kobiet może być zbyt dużych rozmiarów (przy nadmiernie napiętych mięśniach dna miednicy, bolesnych stosunkach czy bólu podczas badania  ginekologicznego/aplikacji tamponów)

Jednak każdy z tych “minusów” może być skonsultowany na wizycie w gabinecie stacjonarnym i najczęściej potem można już bezpiecznie ćwiczyć z PelviFly. 

Z urządzenia korzystam w swoim gabinecie i sama z nim trenuję. Szczerze je polecam, ponieważ efekty ćwiczeń z PelviFly potrafią być widoczne już po kilku tygodniach systematycznych treningów. Uważam, że najlepszy efekt przynosi rehabilitacja hybrydowa, czyli połączenie wizyty stacjonarnej w gabinecie i kontynuacja ćwiczeń w domu z urządzeniem. 

Jeśli chcesz zakupić PelviFly możesz to zrobić tutaj. Mam dla Was kod rabatowy 15% na pakiet startowy (w cenie urządzenie + konsultacja on-line z fizjoterapeutką oraz 14 dniowy pakiet CARE, który pozwoli Wam dokładnie zapoznać się z możliwościami aplikacji). Kod rabatowy: vierek

Panie chętne na przetestowanie urządzenia zapraszam na wizytę do gabinetu. Panie, które chciałyby być pod moją opieką w pakiecie CARE zapraszam do kontaktu.

Z.V. 

Trenuj swoje MDM z PelviFly

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przewiń do góry